Klachtenprocedure

Klachtenregeling over gedrag

Wij streven ernaar om onze opdrachtgever en haar relatie (consument en niet-consument) zo goed en correct mogelijk van dienst te zijn.

Is er in een duidelijk identificeerbare zaak naar uw overtuiging reden voor een klacht over het gedrag van de incassodienstverlener bij de uitvoering van de buitengerechtelijke incassodienstverlening, dan kunt u ons daarvan op de hoogte stellen. U kunt dat doen (in volgorde van onze voorkeur):

1. zend uw klacht via e-mail aan:

2. vanuit uw eigen e-mailprogramma aan: klacht@breij.nl

3. per post aan: Bureau Breij B.V.
Postbus 102 (4645 ZJ)  Putte

4. mondeling (telefoon: 020-4711949)

Een in te dienen klacht omtrent het gedrag van de incassodienstverlener bij de uitvoering van de buitengerechtelijke incassodienstverlening dient voldoende gemotiveerd te zijn. Omschrijf (of noem) in uw klacht waar u ontevreden over bent en wat volgens u de beste oplossing is. U kunt daarbij ook aangeven op welk e-mailadres of telefoonnummer wij u kunnen benaderen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u binnen twee werkdagen van ons een ontvangstbevestiging. mr R.A.M. Breij behandelt uw klacht. Binnen vijftien werkdagen nemen wij contact met u op over de afhandeling van uw klacht. Mocht dat door bijzondere omstandigheden niet lukken, dan laten wij u dat tijdig weten.

Over een klacht worden de navolgende gegevens geregistreerd:

- NAW-gegevens, e-mailadres en telefoonnummer van de klager;
- het onderwerp van de klacht;
- een samenvatting van de klacht;
- het besluit van de klacht.

U krijgt van ons een eerlijk en compleet antwoord.

Klacht over iets anders dan gedrag?

Neen. De klachtenprocedure is niet bedoeld om te klagen over:

- de rechtsverhouding tussen de wederpartij/schuldenaar en de opdrachtgever van de incassodienstverlener bij een incassotuchtklacht,
- het debiteurenbeheer uit naam van de opdrachtgever van de incassodienstverlener,
- andere diensten van de incassodienstverlener anders dan het gedrag van de incassodienstverlener bij de uitvoering van de buitengerechtelijke incassodienstverlening, zoals advisering en consultancy.

Geen mogelijkheid van klagen

De klachtenprocedure is niet van toepassing op de wederpartij van onze opdrachtgever die als wederpartij/schuldenaar is aan te merken als een rechtspersoon (besloten vennootschap of naamloze vennootschap).

A. De Geschillencommissie

1. U bent onze opdrachtgever?

Indien u als onze opdrachtgever het niet eens bent met ons antwoord, kunt u uw klacht voorleggen aan: het Klachtenloket voor Ondernemerszaken (aangesloten).

2. U bent wederpartij/schuldenaar/natuurlijke persoon/consument van onze opdrachtgever?

Indien als wederpartij van onze opdrachtgever/natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (een consument en dus ook een huurder van woonruimte) het niet eens bent met ons antwoord, kunt u uw klacht voorleggen aan: De Geschillencommissie, algemeen (aangesloten).

De behandeling van uw klacht verloopt het snelst via het digitale systeem van De Geschillencommissie op:

»  Online klacht indienen bij De Geschillencommissie (externe schakel)

Het is ook mogelijk om uw klacht schriftelijk in te dienen via:

»  Vragenformulier opvragen (externe schakel, direct naar invulformulier, pdf)

U kunt het vragenformulier invullen, printen en per post zenden naar het op het formulier aangegeven postadres (Postbus 90600, 2509 LP Den Haag).

Lukt de download op de website niet, vraag dan een formulier aan bij de medewerkers van De Geschillencommissie op telefoonnummer 0703105310.

Afhankelijk van de positie van de klager wordt de klacht intern doorgeleid naar de desbetreffende commissie.

B. Incassotuchtklacht bij Kifid

3. U bent wederpartij/schuldenaar/natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (klein zakelijke ondernemer: eenmanszaak, vennootschap onder firma, maten van een maatschap) van onze opdrachtgever?

Indien u als wederpartij van onze opdrachtgever/natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (klein zakelijke ondernemer: eenmanszaak, vennootschap onder firma, maten van een maatschap) het niet eens bent met ons antwoord, kunt u uw klacht voorleggen aan: Kifid, afdeling incassotuchtklacht (aangesloten).

De behandeling van uw klacht verloopt het snelst via het digitale systeem van Kifid:

»  Online klacht indienen bij Kifid via account (externe schakel)

Of u download het bij Kifid aan te vragen klachtenformulier:

»  Download het klachtenformulier bij Kifid (externe schakel)

Niet-ontvankelijk

Pas op: als u een klacht indient bij De Geschillencommissie of bij Kifid zonder dat u eerst bij ons de klachtenprocedure heeft doorlopen, zal u niet-ontvankelijk worden verklaard in uw klacht. Dat betekent dat uw klacht niet inhoudelijk kan worden beoordeeld.